Sök:

Sökresultat:

30 Uppsatser om 1:1 laptop - Sida 1 av 2

Ett förslag till arbetsmöbel för användning i det offentliga rummet. : -examensarbete i samarbete med Nola AB

During spring 2007, I Matilda Lindblom, undertook my Bachelor Degree project in Furniture Design. The supervisors were Agneta Stake at Nola in Stockholm and Leo Jóhannsson, teacher and examiner at Carl Malmsten CTD in Stockholm.The project was based on three elements:? Cooperate together with a producer for professional supervision? Learn to work from a given design brief.? To learn more about industrial production? Learn more about furniture for public areasI contacted a furniture producer called Nola AB, in Stockholm, who became my work partner during this project. The asked me to design a piece of furniture where you can sit and work with a laptop on. The target was for public areas, for example in parks, malls, or at airports.In cooperation with Nola, my ambition was to develop this piece of furniture that was the answers on their wishes and demands.

One Laptop per Child - En studie av ett IKT-projekt i Rwanda

BakgrundVi har undersökt projektet One Laptop per Child vilket är datorprojekt startat i USA med syfte att förse elever i utvecklingsländer med varsin dator i undervisningen. Sedan år 2000 har Rwanda påbörjat en tydlig satsning för landets utveckling. IKT har en stor roll ochgenomsyrar alla officiella dokument, från regering till läroplaner. I officiella dokument från OLPC figurerar uttrycket Learning by doing, vilket är starkt förknippat med John Dewey och hans pedagogiska tankar. Forskningen kring datorer i skolan och antalet datorer per elev är oenig, men gemensamt för den forskning vi har tagit del av är att skolor som arbetar med datorer avkrävs en tydlig struktur kring upplägget.SyfteSyftet med vår studie är att ta reda på hur elever och lärare i en klass, som ingår i projektet One Laptop per Child, i Rwandas huvudstad Kigali förhåller sig till och använder sig av datorn i undervisningen.MetodVi har genomfört en kvalitativ studie med inspiration från etnografin där vi har använt oss av observationer och intervjuer vid insamlandet av data.

Med datorn som följeslagare : Perspektiv på datorers inverkan för lärare i ett En-till-En-projekt

In today?s society we depend on technology to perform the simplest tasks. Whether we are engaging in conversation with a friend or are navigating in traffic, we are likely to be found with some technological device in our hands. This dependence has grown over a period of time, and many of us have failed to reflect on the impact technology has had on our lives. The emergence of so-called One-to-One projects, where teachers and students gain access to a personal laptop, does however provide an excellent opportunity to do so.

Bärbara datorer, en möjlig källa för nickel- och koboltexponering av hud? : Direktvisande tester för nickel och kobolt på bärbara datorer och frisättningsförsök på en bärbar dator

Background: Since1994, the EU NickelDirective is limiting the release of nickel from objects that are in prolongedcontact with skin. Despite this, nickel is still the most common cause of contactallergy in industrialized countries. This could implicate that other productswith short contact to the skin, which are not restricted by EU´s legislation inREACH (Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicalsubstances), could be a source of nickel or cobalt exposure. There is no limitfor cobalt release within REACH. To determine if there is cobalt or nickelpresent on the surface of a material and if metal can be released in contactwith the skin, there are quantitative and qualitative methods, such as the DMG(dimethylglyoxime)-test, the cobalt spot-test and a method for releasedetermination according to EN1811.Objectives: Laptops are not included in the REACH legislation.

Markstation : koncept för en användarvänlig markstation i ett UAV-system

Syftet med det här projektet var att utforma en användarvänlig markstation till ett UAV-system.UAV står för Unmanned Aerial Vehicle och är benämningen på den obemannade luftfarkosten i ett UAV-system. Det aktuella UAV-systemet i det här projektet består av en UAV, eller drönare som den även kallas, och en markstation. Markstationen innehåller en R/C (Radio Control, styrenhet för manuell radiostyrning), en laptop och en antenn för videonerladdning. Drönaren styrs från marken av enoperatör via R/C:n men kan även flyga autonomt vilket innebär att operatören iförväg programmerat in en rutt med GPS-punkter som drönaren självständigt kanflyga efter. Drönaren kan utrustas med olika former av sensorer som laddar ner sina bilder kontinuerligt under flighten till operatörens laptop i markstationen.Uppdragsgivarna till projektet var de norska UAV-systemleverantörerna Scandicraft AS.

Crescendo Online: en programsvit för kollaborativ musikproduktion

Collaborative music making on the Internet is not a new phenomenon, but no applications have yet caught on with the vast number of laptop and bedroom studio musicians active today. This is strange considering the inherent social and interactive nature of music, especially amongst trends like Web 2.0 where collaboration and user-generated data is key. In this paper I study the problems these applications face, and why they do not have a greater appeal to musicians. With the results I develop and evaluate my own framework, known as Crescendo Online: a multi-user sequencing and modular synthesis environment, intended to pave the way for a new type of online music creation platform..

Sky Oculus- Autonomt spaningsflygplan.

Obemannade flygplan har de senaste °aren varit en v¨axande bransch som hela tiden utvecklasoch nya anv¨andningsomr°aden tillkommer i och med att tekniken g°ar fram°at och priset ned. Ettintressant anv¨andningsomr°ade ¨ar ¨overvakning och spanningsuppdrag. Detta ¨ar en konceptstudiesom syftar till att presentera ett l¨onsamt och milj¨ov¨anligt alternativ till de helikoptrar som densvenska polisen anv¨ander men ¨aven f¨or andra civila till¨ampningar som ¨ar av intresse f¨or elbolagoch andra industrier. Resultatet ¨ar ett autonomt v¨atgasdrivet flygplan som kommunicerar viamobiln¨aten och som kan styras med endast en laptop och en antenn. Flygplanet har en sp¨annviddp°a 10 m, en marschfart p°a 175 km/h och en r¨ackvidd p°a 473 km.

En ny metod för intraoral röntgenundersökning på häst :

A method for equine intra oral radiology has been tested. In the study, both a digital system with an intraoral sensor connected to a laptop and a system utilizing image plates and digital developing was tested, initially on cadaver sculls and finally on sedated horses. The digital sensor was not considered viable for this purpose, while the system with image plates and digital developing worked very well. Two different techniques, i.e. parallel and bisectris, are suggested for the best visualization of different parts of the teeth. Intra carious injections of Mixobar oesophaghus contrast fluid was found useful when evaluating the extent of carious lesions. Compared to extra oral radiology, the new method had several advantages and can be used both in clinic and field practices..

Säkerhet i smarttelefoner : En jämförelsestudie mellan bärbara datorer och smarttelefoner i verksamheter

Smartphones have become more common as business tools within the workplace. With its many features and great flexibility, the smartphone has stormed the business world and become an alternative or complement to the laptop. As these mobile units' popularity has increased, the interest of businesses to invest in this new technology has increased, but has security kept up with the technology developments?This study aims to conduct a study to see if the companies in the IT industry have the same safety awareness for smart phones to laptops.The study shows that companies have greater safety awareness and higher safety requirements for laptops than smartphones. Meanwhile, both end-users and management are well aware of the risks and threats that the smartphone is facing..

Från reklamjippo till pedagogiskt verktyg : ett lärarperspektiv på datoriseringen av skolan

Today it is more and more common for schools to provide teachers as well as students with laptops. Projects like this are worldwide called "One-to-one", one laptop per child. This paper conveys thoughts and ideas from a number of teachers in a medium-sized Swedish municipality in which all high school students and teachers, since a couple of years, have their own laptops. The aim of this paper is to clarify how the teachers? situation has been affected by the implementations of the laptops.

En-till-en-skola : Pedagogernas synpunkter kring laptopanvändning i undervisning

Information and communication technology (ICT) is an important part of society. Learning occurs in all contexts and many students already use various digital media in their leisure time. This article, based on a case study in a One-to-One school. It describes how teachers perceive that their teaching is influenced when their pupils get a laptop. The purpose of this study is to investigate how the focus on one-to-one influence teachers' work in the classroom.

X och Y bland ettor och nollor : En inblick i några gymnasielärares resonemang kring datorstöd i matematikundervisningen

Det blir allt vanligare att elever som börjar gymnasieskolan erbjuds varsin laptop, men få matematiklärare verkar använda dem i sin undervisning. Syftet med detta examensarbete är därför att undersöka hur lärare resonerar kring datorstöd i matematikundervisningen nu när eleverna har tillgång till varsin dator. De forskningsfrågor som besvaras i undersökningen berör gymnasielärares användning och syn på datorstöd samt vad som krävs för att lärare ska använda datorstöd. I undersökningen har fyra matematiklärare på gymnasiet intervjuats. Resultatet är att när datorstöd används i matematikundervisningen så är det främst läraren som använder datorn, och då till att demonstrera, åskådliggöra svårritade figurer, visa simuleringar samt till att variera koefficienter i olika funktioner och visa på de förändringar som sker.

En laptop till varje elev : en studie om gymnasieskolans satsning på datorer i undervisningen

The aim of this study is to highlight the computer as a learning resource in the education and give us knowledge about how the students uses the computer in year one in a selected High School where one computer per student were introduced in autumn 2011. The aim is also to contribute to the discussion about how the computer can become a natural learning resource for all students in all subjects, including the students in need of special support.How are the High School students using the computer?Are there differences in computer use, whether the student is in academic or vocational program?Are there differences in computer use between boys and girls?Do the student experience that the digital competence is increasing together with if they experience the computer as aid?In what degree do the teachers encourage the students to use the computer?How much do the students use the computer to learn mathematic?The study is based on a survey of all students in year one in a municipal High School.The result of the study is showing that the students first of all use the computer to play music, surf the Internet and to be logged in on social media (eg. Facebook). The students have learned to use the computer for the tasks they need, although the teachers don?t encourage the students to use the computer in any higher means, not in mathematics and not in other subjects.

En-till-en som verktyg i arbetet med utlandsfödda elever i behov av särskilt stöd. : Pedagogers och rektorers uppfattningar ur ett specialpedagogiskt perspektiv.

The aim of this study was to, from a special educational approach, describe and analyse nine teachers and headmasters experiences and perceptions of the use of laptos, ?1-1?, as a tool for working with 13-16 year old pupils born outside of Sweden and with special educational needs (SEN). Interviews were used for data collection. The interview material was analysed with the phenomenografic analysis method and with meaning condensation method. The result was analysed through three perspectives on special education and the concept of inclusion as the study?s frame of reference.

1:1 datorer i en gymnasieskola : Anva?ndning ur ett genusperspektiv

Idag anva?nds 1:1 datorer, d.v.s. en dator fo?r varje elev, i svenska skolor. Detta a?mne a?r intressant att underso?ka i va?rt va?xande globala digitalsamha?lle da?r kommuner och skolor stra?var efter att erbjuda en ho?g tillga?nglighet och kompetens till eleverna.

1 Nästa sida ->